.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار کوتاه از مازندران

كشف 36 هزار عدد مواد محترقه، كلاهبرداري از پزشك معالج تنكابني با وعده ازدواج و ... از اخبار كوتاه مازندران است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مركز اطلاع‌رساني پليس مازندران، بيش از 36هزار عدد مواد محترقه در آستانه چهارشنبه آخر سال در دو شهر قائم‌شهر و رامسر كشف شد.
جانشين فرماندهي انتظامي استان مازندران با بيان اينكه مامورا‌ن انتظامي شهرستان رامسر در راستاي مبارزه با عوامل تهيه و توزيع مواد محترقه موفق به شناسايي فردي به نام "ح " كه در سطح شهرستان اقدام به تهيه و توزيع مواد محترقه مي‌كرد، شدند.
محمدحسن قبادي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مراجع قضايي نامبرده را دستگير و در بازرسي از منزل وي، 17هزار عدد ماده محترقه كشف و ضبط شد.
به گفته وي در شهرستان قائم‌شهر نيز براي جلوگيري از تبعات ناشي از مراسم چهارشنبه پاياني سال طرح شناسايي عوامل و واحدهاي صنفي عرضه‌كننده مواد محترقه در اين شهرستان به اجرا درآمد.
قبادي يادآور شد: ماموران پس از شناسايي با اجراي طرح بازديد از واحدهاي صنفي موفق به كشف 19هزار و 218 عدد مواد محترقه از نوع سيگارت‌هاي فشنگي، موشكي، نارنجكي و دودزا و منور شدند.
وي خاطرنشان كرد: در همين راستا متصديان واحدهاي صنفي متخلف دستگير و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

*كلاهبرداري از پزشك معالج تنكابني با وعده ازدواج
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران از كلاهبرداري 35 ميليون توماني يك زن 35 ساله با وعده ازدواج از پزشك تنكابني خبر داد.
رمضان قاسمي تصريح كرد: اين زن با ادعاي مجرد بودن و اينكه دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي تنكابن است با اغفال اين پزشك و با وعده ازدواج اقدام به اخاذي از وي كرده است.
وي افزود: اين زن با وعده ازدواج و به بهانه فروش يك واحد آپارتمان به زير قيمت 35 ميليون تومان از پزشك تنكابني اخاذي كرد.
قاسمي خاطرنشان كرد: با پيگيري ماموارن پليس آگاهي استان و با كنترل شماره تماس‌هاي متهمه، ماموران موفق شدند وي را در اردبيل دستگير كنند.
قاسمي اظهار داشت: در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد متهمه مجرد نبوده بلكه متاهل نيز بوده است كه پس از دستگيري به دادسراي عمومي تنكابن منتقل و بررسي قضايي پرونده مزبور در دست بررسي است.

* انهدام باند بزرگ مواد مخدر در مازندران
جانشين فرماندهي انتظامي استان مازندران گفت: ماموارن پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان مازندران در پي كسب خبري مبني بر فعاليت بك باند تهيه و توزيع مواد مخدر اقدامات پليسي را آغاز كردند.
محمدحسن قبادي افزود: با تلاش شبانه‌روزي ماموران عوامل اين گروه افيوني موادمخدر را در داخل كاميون حامل خيار كه از كرمان و كهنوج به استان حمل مي‌كردند كه پس از انتقال به استان قصد توزيع آن را داشتند با هوشياري ماموارن پليس اطلاعات و امنيت استان، محموله اين باند كشف و عوامل آن دستگير شدند.
قبادي تصريح كرد: 95 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك از اين باند كشف و دو نفر دستگير شدند.
جانشين فرماندهي استان خاطرنشان كرد: در سال‌ جاري بيش از هزار و 900 كيلوگرم انواع مواد مخدر توسط ماموران انتظامي استان كشف شد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 75 درصد رشد داشته است.

*اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده در شهرستان بابلسر
فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر گفت: به منظور ايجاد محيط امن براي شهروندان طرح پاكسازي نقاط آلوده و جرم‌خيز در اين شهرستان به اجرا درآمد.
محمد نعمت‌پور افزود: با اجراي اين طرح در پنج نقطه اين شهرستان 54 دستگاه تجهيزات دريافت ماهواره‌اي، هشت قبضه سلاح شكاري غيرمجاز، 505 حلقه سي‌دي غيرمجاز، بيش از سه كيلو مواد اوليه ساخت مواد محترقه و منفجره و مقادير مواد مخدر كشف و ضبط شد.
وي خاطرنشان كرد: در هيمن راستا 17 نفر از مخلان نظم و امنيت ‌عمومي و چهار نفر از عاملان توزيع موادمخدر دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.

*دستبند عدالت بر دستان جاعلان اسناد بانكي
جاعلان اسناد بانكي در تنكابن دستگير شدند.
ماموران در پي اعلام شكايت مسئول حقوقي يكي از بانك‌ها در شهرستان تنكابن مبني بر اخذ وام 13ميليون توماني به عنوان جعلي به نام سعيد مجدي ماموران پليس وارد عمل شدند.
ماموران با انجام تحقيقات فني و پليسي دو نفر از ضامنان دريافت‌كننده وام به نام‌هاي ق و ع را دستگير كه نامبردگان به جعل امضا و افتتاح حساب بانكي با همكاري رئيس سابق بانك اعتراف كردند.

*اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده در شهرستان نور
طرح پاكسازي نقاط آلوده و جرم‌خيز در شهرستان نور اجرا شد.
با اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده شهرستان نور و در بازديد از 28منزل و مغازه، 28 دستگاه ماهواره با متعلقات كامل آن، 678 عدد مواد محترقه و مقاديري موادمخدر كشف و ضبط شد.
همچنين در اين ارتباط‌ پنج نفر نيز دستگير و به مراجع قضايي شدند.


افتتاح دو واحد نمازخانه در آمل

*در آستانه سالروز ميلاد باسعادت حضرت محمد(ص) دو واحد نمازخانه مدارس امروز در شهرستان آمل افتتاح شد.
اين دو واحد در دبيرستان دخترانه حضرت رسول(ص) روستاي وليده و دبيرستان دخترانه شاهد افتتاح شد.
براي ساخت و تجهيز اين دو واحد آموزشي كه از محل اعتبارهاي ملي و كمك حاج غلامرضا عشريه خيرآملي ساخته شده، بيش از 60ميليون تومان در مجموع هزينه شده است.
مدير آموزش و پرورش شهرستان آمل گفت: هم اكنون در نيمي از مدارس شهرستان نمازخانه وجود دارد.
اكبر لطفي افزود: هم اكنون ساخت چندين واحد نمازخانه نيز به كمك خيران و اعتبارهاي دولتي در حال ساخت است.
به گفته وي هم اكنون در 450 واحد آموزشي آمل بيش از 61هزار و 500 دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصيل هستند.

*كمك يك ميليارد و 3 ميليون ريالي مردم مازندران در جشن نيكوكاري
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) از كمك يك ميليارد و 3 ميليون ريالي مردم مازندران در جشن نيكوكاري خبر داد.
ابراهيم باغباني در گفتگو با فارس افزود: امسال در روز پنجشنبه 22 اسفند بيش از 300 پايگاه ثابت و سيار در سطح شهرها و روستاهاي استان و تمام رده‌هاي مقاومت بسيج اين ميزان هداياي مردمي را جمع‌آوري كردند.
وي تصريح كرد: اين ميزان هدايا 610ميليون ريال به صورت نقدي و 393 ميليون ريال غيرنقدي بوده است.
باغباني ادامه داد: مردم خير و نيكوكار استان كه تاكنون موفق به مشاركت در اين امر خداپسندانه نشده‌اند و در صورت عدم دسترسي به پايگا‌ه‌هاي ستاد احسان و نيكوكاري مي‌توانند وجوه كمكي خود را در آستانه سال نو براي كمك به خانواده‌هاي نيازمند به شماره حساب 3314 نزد بانك صادرات شعبه ميدان شهدا ساري و به نام كميته امداد وازير كنند.
وي خاطرنشان كرد: هداياي نقدي و غيرنقدي جمع‌آوري شده جشن نيكوكاري پيش از سال جديد ميان خانواده‌هاي نيازمند توزيع مي‌شود.


*جشنواره طبخ شيريني و نان سنتي در رامسر برگزار مي‌شود
مسئول برگزاري اين جشنواره گفت: جشنواره طبخ شيريني و نان سنتي به مدت سه روز در پلاژ شهرداري رامسر برگزار مي‌شود.
عبدالله آكنده اظهار داشت: اين جشنواره با تصويب شوراي شهر به‌منظور احياي سنت‌هاي بومي و با همكاري امور بانوان و خانواده و تشكل‌هاي مردم نهاد برگزار مي‌شود.
وي افزود: از صبح روز دوشنبه 26 اسفند 87 به مدت سه روز در پلاژ شهرداري واقع در انتهاي خيابان طالقاني اين مراسم برگزار مي‌شود.
آكنده تصريح كرد: با تأييد كارشناسان حاضر در اين جشنواره به برگزيدگان اول تا سوم به ترتيب يك ميليون ريال، 600 هزار ريال و 400 هزار ريال اهدا مي‌شود.
مردم رامسر با نزديك شدن به پايان هر سال با تهيه و طبخ شيريني و نان سنتي به استقبال سال نو مي‌روند.


*جريمه 8 هزار واحد صنفي متخلف در مازندران

رئيس سازمان بازرگاني مازندران گفت: از 9 روز پيش تاكنون طرح نظارتي ويژه نوروز 88 در مازندران در حال اجراست.
عباس وفايي‌نژاد با بيان اينكه واحد نظارت و بازرسي اين سازمان در 9 روز گذشته 8 هزار و 760 واحد صنفي و صنعتي در سطح استان را مورد بازرسي قرار دادند، افزود: در اين بررسي‌ها هزار و 456 واحد متخلف شناسايي و پرونده متخلفان به اداره كل تعزيرات حكومتي و هيئت‌هاي رسيدگي به تخلفات صنفي ارسال شد.
به گفته وي تخلفات اين واحدها شامل گرانفروشي، كم‌فروشي، عدم درج قيمت و عدم صدور فاكتور بوده ‌است.
وفايي‌نژاد اظهار داشت: در همين ايام تعداد 348 گزارش مردمي به ستاد خبري واصل شده كه بلافاصله مورد رسيدگي قرار گرفته است.
وي گفت: از شهروندان تقاضا مي‌شود تا در صورت مشاهده هر نوع تخلف اقتصادي با شماره تلفن 124 ستاد خبري سازمان بازرگاني مازندران و ادارات بازرگاني شهرستان تماس حاصل كنند.

*جشن تقسيم مهربوني‌ها به همكلاسي در جويبار
با نزديك شدن به ايام پاياني سال بيش از 100 دانش‌آموز دبستان سربداران سراجكلاي شهرستان جويبار در جشن تقسيم مهربوني‌ها با همكلاسي شركت كردند.
‌در اين مراسم دانش‌آموزان اين دبستان براي كمك به 15 دانش‌آموز اين دبستان بيش از 500 هزار ريال به همراه كفش و لباس و لوازم‌التحرير اهدا كردند.
همچنين در اين دبستان صندوق كمك به دانش‌آموزان نيازمند نصب شد.
طرح كمك دانش‌آموزان به افراد دانش‌آموزان نيازمند همان مدارس در سال‌ جاري در تمام‌ مدارس شهرستان جويبار اجرا شد.

*جشنواره غذاهاي سنتي در آمل
دانش‌آموزان آملي با برپايي جشنواره غذاهاي سنتي و محلي به كمك جشن احسان و نيكوكاري ‌آمدند.
‌در اين مراسم كه امروز در دبيرستان حضرت نرجس (س) آمل برگزار شد بيش از 50نوع غذاي سنتي و محلي شامل انواع آش، ترشيجات، شيرجات و انواع ساندويچ به كمك دانش‌آموز براي فروش ارائه كردند.
مدير دبيرستان حضرا نرجس گفت: برگزاري اين جشنواره را دانش‌آموزان اين دبيرستان به اتفاق هم پيشنهاد و برگزاري آن موافقت شد.
مريم نيكزاد افزود: غذاهاي تهيه شده در اين جشنواره توسط دانش‌آموزان و اولياي آنها تهيه شده است و ساير دانش‌آموزان مدرسه براي كمك به دانش‌آموزان بي‌بضاعت و افراد نيازمند خريداري مي‌كنند.
وي تصريح كرد: در اين حركت خداپسندانه دانش‌آموزان بيش از 162هزار تومان انواع غذاها را خريداري و پول حاصل از آن به نيازمندان و محرومان اختصاص يافت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.118 seconds.